joi 22 ianuarie 2015

Rezultatele Campaniei 2% înregistrate în anul 2014


Campania de redirecţionare a 2% din impozitul pe venit, desfăşurată în anul 2014, a fost de succes pentru Fundaţia Alpha Transilvană şi beneficiarii săi. Peste 3000 de persoane au direcţionat procentul de 2% din impozitul datorat statului, către Fundaţie.

Gestul nobil s-a materializat în suma de 131.000 de lei, care a intrat în anul 2014 în conturile organizaţiei. Timp de aproape cinci luni, angajaţi ai Fundaţiei, beneficiari şi voluntari au făcut echipă în cadrul unui efort care a dus la cel mai bun rezultat înregistrat, până în prezent, de Fundaţia Alpha Transilvană în cadrul Campaniilor 2%. Astfel, comparativ cu campania desfășurată în anul 2013, fondurile colectate au cunoscut o creștere de peste 45%.

Ce am reușit să facem

Datorită generozităţii comunităţii mureşene şi nu numai, Fundaţia Alpha Transilvană a putut să asigure susținerea intervenţiilor de specialitate atât în Centrul de zi Perseverența cât și în programul de terapie în regim ambulatoriu. În total, de fondurile colectate în cadrul Campaniei 2% au beneficiat în cursul anului 2014 peste 120 de copii cu dizabilități.

Pe lângă intervenţiile de specialitate destinate copiilor cu dizabilităţi, Fundaţia Alpha Transilvană a folosit fodurile obţinute pentru a susţine parţial activităţile programului de intergrare socială şi pe piaţa muncii pentru tinerii şi adulţii cu dizabilităţi şi a menţinut infrastructura organizaţională la nivelul cerinţelor adecvate unui standard ridicat de activitate.


Distribuția sumelor în cadrul organizației

Suma totală de peste 131.000 de lei a fost distribuită în sprijinul programelor și departamentelor Fundației Alpha Transilvană după cum urmează:

Ø  Centrul de zi Perseverența și Programul de Terapie în Regim Ambulator – 90.000 lei. Destinația fondurilor: susținerea activităților de recuperare pentru copiii cu dizabilități (demers necesar în condițiile unei finanțări de la instituțiile de stat ce acoperă aproximativ 60% din necesar), achiziția de materiale și consumabile necesare desfășurării activităților la cele mai ridicate standarde, dotarea cabinetelor de intervenție cu aparatură electronică utilă în efectuarea programelor de terapie (2 buc. sisteme radio-CD, 2 buc. tablete I-Pad), achiziția de dispozitive necesare în terapie (3 buc. triciclete speciale destinate dezvoltării funcțiilor motorii), susținerea specialiștilor organizației în vederea participării la cursuri de perfecționare.

Ø  Programul Atrium – 15.000 lei. Destinația fondurilor: servicii de terapie pentru tinerii cu dizabilități, susținerea programului de socializare și timp liber pentru tinerii cu dizabilități, efectuarea de evaluări de specialitate necesare pentru tinerii cu dizabilități.

Ø  Programul Start – Educație timpurie – 12.000 lei. Destinația fondurilor: achiziția de consumabile, jucării și materiale necesare desfășurării activităților, formarea continuă a instructorilor și specialiștilor din cadrul programului.

Ø  Investiții în infrastructura organizației – 15.000 lei.  Destinația fondurilor: reabilitări de spații și cabinete de specialitate, realizarea programului anual de igienizare și mentenață a clădirii fundației.

 

Voluntarii și partenerii campaniei

În campania din anul 2014, domnul Adrian Mihai Şandru, părintele unuia dintre beneficiarii organizaţiei, și-a depășit propriul record stabilit în 2013 (când a mobilizat aproximativ 900 din cele 1800 de persoane care au ales să sprijine Fundaţia Alpha Transilvană) reușind să aducă împreună peste 1000 de persoane pentru redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit către organizația noastră. Îl felicităm şi îi suntem recunoscători, în numele beneficiarilor organizaţiei.

Alături de domnul Adrian Șandru, la succesul campaniei au contribuit într-o măsură considerabilă și familiile copiilor care beneficiază de terapii Centrul de zi Perseverența și în programul ambulator: Fam. Sălăgean, Fam. Sălcudean, Fam. Bako-Gál, Fam. Pop, Fam. Ciurbirău, Fam. Jánosi, Fam. Chețan, Fam. Tătar, Fam. Csegedi, Fam. Deák, Fam. Dudás, Fam. Beica, Fam. Matyas, Fam. Cocan,    Fam. Szőcs,     Fam.    Lăutărescu,      Fam.    Böjte.  Mulțumirile se îndreaptă în egală măsură și către familiile mai sus menționate care, în calitate de voluntari, au reușit să genereze resurse financiare importante pentru Fundația Alpha Transilvană.

Un rol determinant în derularea Campaniei 2% din anul 2014 l-au avut partenerii care au sprijinit activitățile de promovare: Televiziunea Tîrgu-Mureș, ȘtiiTV, Antena 1 Tg. Mureș,  Radio Son Sighișoara, cotidianul 24 de ore mureșene, Mirage Consult (promovare pe ecranul LED din Piața Victoriei), Asocierea Transport Local-Siletina             și         Promenada     Mall.  Le mulțumim tuturor pentru implicare!

 

2015 – o nouă Campanie 2%

Rezultatele promiţătoare, datorate unui parteneriat viabil cu beneficiarii, voluntarii fundaţiei şi cu membrii comunităţii în ansamblu, reprezintă o motivaţie suplimentară pentru Fundaţia Alpha Transilvană în încercarea de a atrage şi mai multi susţinători ai programelor, în anul 2015.

Fundaţia Alpha Transilvană lansează un apel către toţi membrii comunităţii mureşene, şi nu numai, să asigure prin contribuţia 2%, posibilitatea continuării activităţilor organizaţiei, în beneficiul persoanelor vulnerabile. Împreuna, de peste 23 de ani, am schimbat în bine calitatea vieţii a sute de persoane şi familii în fiecare an. Dorim să continuăm ceea ce am început împreună.

Obiective 2015:

Ø  Asigurarea activităţilor de specialitate pentru copiii cu dizabilităţi

Ø  Continuarea programului de educare şi integrare a tinerilor cu dizabilităţi pe piaţa liberă a muncii

Ø  Menţinerea proiectelor şi serviciilor Fundaţiei la standarde profesionale înalte

Ø  Implementarea unor noi proiecte sociale si educaţionale în favoarea asigurării incluziunii în comunitate a persoanelor defavorizate, copii, tineri, adulţi, vârstnici.

Declaraţiile de dirijare a 2% din impozit, pre-tipizate cu datele de identificare ale Fundaţiei Alpha Transilvană (denumire, cont bancar, cod de identificare fiscală), pot fi descărcate de pe pagina web www.alphatransilvana.ro, pot fi ridicate de la sediul organizaţiei, str. Aleea Vrancea nr. 1, sau în toate punctele de lucru care vor funcţiona în diferite locaţii pe toată perioada Campaniei 2%.

Data limită până la care formularele se pot depune la ghişeele administraţiilor financiare, sau încredinţa cu procura legală semnată angajaţilor şi voluntarilor Fundaţiei Alpha, este 25 mai 2015.

Ca şi în cazul campaniilor din anii trecuţi, există două tipuri de formulare prin intermediul cărora doritorii pot să îşi exprime opţiunea de a redirecţiona 2% din impozit către asociaţii sau fundaţii:

Ø  Formularul 230 – destinat persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract individual de muncă

Ø  Declaraţia 200 – document destinat persoanelor care obţin venituri din activităţi independente (PFA; drepturi de propritate intelectuală; cedarea folosinţei bunurilor; activităţi agricole; profesii libere; operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract; transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise)


< Cadou generos din partea Alteței Sale Regale Principele Nicolae al Romaniei și Curtea Veche Publishing: reduceri substanțiale la cărțile comandate prin Fundația Alpha Transilvană.