Servicii ambulatorii


Pe lângă Centrul de Zi, Fundaţia Transilvană Alpha oferă prin intermediul Centrului Ambulatoriu o serie de servicii specializate si pachete de interventii destinate atat copiilor fara tulburari majore sau cu dizabilităţi reduse cat si celor cu tulburari mai accentuate, inclusiv cu tulburarile din spectrul autist (TSA) dar aflandu-se in imposibilitatea de a beneficia de programe de interventie specifice diagnosticului (ABA, PECS, TEACCH, terapie Cognitiv-Comportamentala..etc). 

Scopul acestor servicii este: 

- îmbunătăţirea stării afective, a comunicării şi integrării şcolare şi sociale a copiilor cu nevoi speciale prin educarea si recuperarea abilitatilor necesare integrarii cat mai facile in institutile de invatamant de masa, ameliorarea tulburarilor existente si cresterea gradului de integrare si acceptare si in mediul familial.

- facilitarea integrării şcolare a acestor copii prin oferirea de suport specializat cadrelor didactice, implicate in procesul de integrare si a parintilor acestor copii si nu numai

- consiliere,interventii terapeutice, asistenta sociala si suport de specialitate acordate părinţilor beneficiarilor nostri 

- promovarea imaginii persoanelor cu dizabilităţi şi incercarea prin mijloace specifice de sensibilizare in vederea schimbarii mentalităţilor greşite existente inca la nivelul  societatii romanesti cu privire la acceptarea acestor persoane cu drepturi depline 

Beneficiari sunt copii cu nevoi speciale cu vârsta cuprinsă între 3 şi 18 ani şi părinţii acestor copii. 

Activităţile Centrului Ambulatoriu cuprind: 

- evaluarea complexa a copilului cu instrumente, teste, chestionare, de specialitate standardizate in functie de cerintele tulburarii si natura interventiei - psihopedagogica, kinetoterapeutica, logopedica, psihologica 

- intervenţii individuale de specialitate,terapie Cognitiv-Comportamentala, ABA,PECS vizand ariile specifice psihopedagogice, psihologice, logopedice, kineto- hidroterapeutice, aceste interventii avand loc in cabinete individuale dotate corespunzator. 

- monitorizarea sistematică, periodica a intervenţiei si a obiectivelor din planul individual de recuperare iar in functie de necesitati: reevaluare, follow-up 

- Informarea cu privire la specificul diagnosticului, mijloace si posibilitati de interventie, suportul legislativ existent, consilierea si terapia părinților în cadrul şedinţelor individuale şi de grup 

- informarea şi sprijinirea cadrelor didactice implicate in procesul de integrare privind problema copiilor cu nevoi speciale si mijloacele optime de abordare a actului educativ a copiilor cu cerinte educative speciale

Persoană de contact: Coordonator program - Gianina Șerban